AUCKLAND

I'm here! Jag har nu varit i Auckland i två hela dagar och vet inte ens hur jag ska börja berätta om allting. Kan inte fatta att jag är här, det känns helt overkligt. Flyget hit gick bra, träffade så många trevliga och hjälpsamma människor vilket underlättade mycket. Det kändes magiskt att titta ut genom flygplansfönstret när vi närmade oss marken, så vackert. Himlen var så blå, solen sken så starkt och träden var så gröna, som om konstrasten på allting har förstärkts.

 Första dagen var svår. Jag var jetlagged, ensam och rädd i en stad på andra sidan jordklotet, så långt borta från mina älskade vänner och familj där hemma. Var hur trött som helst så gick och la mig redan vid kl. 6 på kvällen. Igår gick allting mycket bättre, kände mig fortfarande trött och osäker, men hade en händelserik dag med en massa möten med spännande människor. På kvällen gick jag ut på en promenad och utforskade Queen Street, gatan jag bor på. Kom efter någon timme tillbaka till mitt hostel där jag för tillfället delar rum med 5 andra personer. Trivs jättebra i rummet, känns faktiskt inte alls konstigt att dela ett rum med främlingar då alla är så trevliga och sociala. Det jag gillar mest med att bo på hostel är nog mångfalden (hjälp miranda, är det här ens rätt ord?!) av människor här, vart man än går så finns det alltid någon intressant person att prata med.

Idag steg jag upp tidigt och gjorde mig iordning för att sedan prata lite med pappa på skype medan jag åt frukost. Vid 11 hade jag en work orientation session som var väldigt hjälpsam och informativ, vilket genast gjorde mig mycket lugnare angående allting jobbrelaterat. Jag bokade även in en tid på banken till imorgon bitti så jag kan öppna ett konto. Morgondagens planer blir att fixa bankkonto och mobil, lite job searching samt sightseeing. Bring it on!

 
Life of lily | |
Upp