EIGHT DAYS

Har hunnit med så himla mycket sedan sist. Dålig uppdatering har berott på mycket att göra, så det är väl positivt ändå? Åtta hela dagar har gått sedan jag landade i detta underbara land. Tiden har gått snabbt, för det gör den ju när man har roligt. I fredags träffade jag en jättetrevlig tjej, Anita, vid frukosten här på mitt hostel från Kanada. Vi hade båda inga större planer för dagen, så bestämde oss för att hitta på något tillsammans. På kvällen gick vi till Elliott Stables och åt god mat och drack vin, så mysigt ställe. Efter det gick vi ut till en bar i närheten som sedan tog oss vidare till en klubb där vi dansade i några timmar. Lördagen var nog den roligaste och mest random dagen hittils. Mötte upp en skottsk tjej, Karen, för middag på en irländsk bar. Efter en liten stund där hör jag någon säga mitt namn, och mitt där framför mig står a friend of a friend från Hastings. Hade ingen aning om att hon skulle vara här i Auckland, så det var verkligen en rolig överraskning. Vi gick vidare till en annan bar med live musik där vi träffade en massa roliga människor. Min söndag var lugn, sökte jobb mest hela förmiddagen. På kvällen hade jag stämt träff med a friend of a friend av min pappa som coincidentally bor här i Auckland. Hade en trevlig middag, och åkte sedan över Harbour Bridge för att komma till Devonport. I Devonport kan man kolla på centrala Auckland's vackra lights över vattnet.

 [photo credit]

Tyvärr är detta inte ett egentaget kort då jag bara hade min halvfungerande iphone med mig som inte alls ville sammarbeta. Vill inte tråka ut er allt för mycket, så avslutar inlägget här och fortsätter berätta om allt spännande jag gjort i nästa inlägg istället. 

Life of lily | |
Upp